Midsommarblommor

Snart är det midsommar. Har precis följt med mamma ut och plockat lite lupiner, prästkragar, ängsklockor och ekkvistar till midsommarstången. Man måste ju vara ute i god tid. Allt för att få lite midsommar-stämning i trädgården, trots att jag ska vara ute i skärgården under midsommar. Jag och pojkvännen ska enligt planerna följa med min syster, hennes pojkvän mfl. ut och segla och övernatta ute i skärgården på någon mysig ö under midsommarafton. Det ser jag verkligen fram emot! Som tur är så är man dessutom ledig hela midsommar helgen, så det ska bli riktigt härligt och jag ska se till att njuta fullt ut! Normalt sett firar familjen midsommar med släkten ute vid våra släktingars stuga, men skärgården slår allt! Ni andra får ha en härlig midsommar!


Ängsklockor.


Prästkragar är ju helt klart ett måste i midsommarstången.


Lupiner.


Det är härligt att promenera i skogen ibland eftersom det är så tyst. Det enda som hörs är fågellivet och skogen. Härligt och avkopplande! Något man absolut borde göra lite oftare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback